Kompresszoros differenciálzár

Differenciálzár kompresszoros

Mit érdemes tudni a kompresszoros differenciálzárról?

A rendszer egy 100 %-os zárású differenciálzáron alapul, mely kompresszorral müködtetett, elektromosan vezérelt. Valós szét és összekapcsolódási rendszere van és kapcsolható álló helyzetben és menet közben is. Minden sebesség tartományban használható. Két év garanciát adunk függetlenül a megtett km-től.

Hogyan működik a kompresszoros differenciálzár?

A rendszer bekapcsolt állapotban kiiktatja a differenciálművet /bolygóművet és fix kapcsolatot létesít a tengely kétoldali kihajtása között. A differenciálzárat abban az esetben lehet bekapcsolni, ha a tengelyen lévő egyik kerék és a talaj kapcsolata megszűnt, vagy oly mértékben lecsökkent, hogy zárt hajtáslánc esetén az egyik kerék elforgását idézi elő úgy, hogy a másik kerék áll.

Ilyen körülmények lehetnek például:

  • laza, homokos talaj
  • sáros, havas, jeges útszakasz
  • egyenetlen felület /ahol az egyik kerék elemelkedik a talajtól/

Ügyelni kell azonban arra, hogy ha már nem szükséges a használata, akkor a zár kerüljön kikapcsolásra. Amennyiben előre látható az akadály, vagy nagy valószínűséggel nem tudunk a zár használata nélkül az útszakaszon tovább haladni, akkor előre bekapcsolhatjuk a zárat, de ilyenkor fordítsunk kiemelt figyelmet az akadály lehetőleg egyenesen vagy nagy ívben való megközelítésére.

Figyelem! A zárat soha nem szabad bekapcsolt állapotban hagyni:

  • aszfaltúton
  • betonúton
  • kötött, jó tapadású talajon
  • hólánccal szerelt, rakott tehergépjárműveken

Ugyanis kanyarmenetben, a kerék jó tapadása esetén, a bekapcsolt differenciálzár az erőátviteli rendszer túlterhelését, ennél fogva károsodását okozhatja. A csúszó köröm úgy van méretezve, hogy lehetőleg a hajtáslánc leggyengébb eleme legyen, megvédve egyéb alkatrészek károsodását.

A kompresszoros differenciálzár működtetése:

A differenciálzár bekapcsolása /és kikapcsolása/ a kapcsoló átbillentésével, a bekapcsolás folyamata kb. 1 mp. időtartamot vesz igénybe. A bekapcsolt állapotot a visszajelző lámpa jelzi. Amennyiben a kapcsoló átbillentését követően a lámpa nem gyullad ki /alszik el, a gépkocsival, kis menetsebességgel kígyózó mozgásba kell kezdeni, így az alakzáró kapcsolatot létre tudjuk hozni vagy megszüntetni. Elakadt jármű, elforgó kerék esetén kis motorfordulat mellett, alacsony sebességi fokozatban lassan megforgatjuk a hajtásláncot, s így érjük el a bekapcsolást.

Kérjen ajánlatot!